blogs συντακτών

Θανάσης Αργυράκης

Συντάκτης Ελεύθερου Τύπου

Tuesday Oct 23, 2007

Δημόσια και «δωρεάν» α-παιδεία

Προ ημερών βρέθηκα σε μια συνέλευση γονέων μαθητών της έκτης τάξης Δημοτικού, που συνεκλήθη με πρωτοβουλία της αρμόδιας δασκάλας. Μπορεί να ακούει και να βλέπει κανείς μαραθώνιες -και συχνά δίχως νόημα- συζητήσεις στην τηλεόραση για την κατάσταση στην εκπαίδευση, αλλά πληρέστερη εικόνα για τα προβλήματα της Παιδείας από αυτήν που απέκτησα στη συνέλευση δεν θα μπορούσε να υπάρξει. Και κάτι πολύ σημαντικό: Παρότι αρκετοί γονείς δείχνουν να μην αντιλαμβάνονται τις αιτίες που γεννούν τα προβλήματα της καθημερινότητας των ιδίων και των παιδιών τους, νιώθουν στο πετσί τους αυτή την αβάστακτη πραγματικότητα και θέλουν να την αλλάξουν. Απλά, δεν ξέρουν πώς και μέσω ποιων συλλογικών φορέων και θεσμών μπορούν να το πράξουν. Είναι, όμως, πεντακάθαρο ότι σήμερα, περισσότερο από ποτέ, οι απλοί άνθρωποι του μόχθου, που καθημερινώς βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να τελειώσει το παιδί τους το σχολείο και να μπει στο Πανεπιστήμιο, έχουν μπουχτίσει με τις υποσχέσεις και απαιτούν σοβαρή και υπεύθυνη στάση απέναντι στο μείζον θέμα της εκπαίδευσης. Οι διαπιστώσεις από δασκάλους και γονείς στην συνέλευση, για την κατάσταση που υπάρχει στα σχολεία, είναι λίαν επιεικώς απογοητευτικές. Ενδεικτικά είναι τα λόγια μιας μητέρας μαθητή της έκτης, η οποία είναι και καθηγήτρια στο γυμνάσιο. Ιδού τι είπε, όταν αναφέρθηκε στο πώς πρέπει να προετοιμάζονται τα παιδιά για το γυμνάσιο: «Θα πρέπει να μάθουν καλά τους κανόνες της ελληνικής γλώσσας, τώρα, στην έκτη, γιατί αν περιμένουμε να τους μάθουν στο γυμνάσιο, αυτό δεν πρόκειται να γίνει». Ποιες άλλες διαπιστώσεις έκαναν οι γονείς; Στο γυμνάσιο, είπαν, υπάρχουν βιβλία που ακόμη δεν έχουν φτάσει. Αρα, το πρόβλημα δεν εντοπίζεται μόνον στο βιβλίο της ιστορίας της έκτης Δημοτικού, που για πολιτικούς (!) λόγους δεν τυπώθηκε και μόλις προ ημερών έφτασε στα σχολεία μία
παλαιότερη έκδοση, αλλά είναι πολύ μεγαλύτερο και σοβαρότερο. Για να μη μιλήσει κανείς για τις ελλείψεις σε δασκάλους στα ολοήμερα σχολεία ή για τον τρόπο διδασκαλίας των μαθημάτων. Οσον αφορά στο τελευταίο σκέλος, οι διαπιστώσεις της ιδίας καθηγήτριας Γυμνασίου, είναι άκρως ενδιαφέρουσες: «Ούτε οι καθηγητές ούτε πολύ περισσότερο οι μαθητές μπορούν να μάθουν κάτι, έτσι όπως είναι φτιαγμένα τα βιβλία. Προφανώς, οι άνθρωποι που τα γράφουν έχουν να έλθουν σε επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία στα σχολεία εδώ και δεκαετίες». Και βέβαια, το πρόβλημα δεν εντοπίστηκε μόνον στο γυμνάσιο, αλλά, σύμφωνα με τη δασκάλα που συγκάλεσε τη συνέλευση, αντίστοιχο παρατηρείται και στο δημοτικό.

Μα, αν είναι έτσι τα πράγματα (ίσως να ’ναι πολύ χειρότερα) για ποια εκπαίδευση μιλάμε; Για ποια γνώση στην υπηρεσία του λαού γίνεται λόγος; Τελικώς, αβίαστα καταλήγει κανείς στο συμπέρασμα ότι η γνώση μπορεί να γίνει κτήμα μόνον όσων διαθέτουν τα οικονομικά μέσα. Το παιδί της λαϊκής οικογένειας, όμως, η οποία καθημερινά δίνει σκληρή μάχη για να ξεπληρώσει το τραπεζικό δάνειο, να πληρώσει το φροντιστήριο, κ.ο.κ., μάλλον είναι καταδικασμένο να ζει μονίμως στην ανασφάλεια της ταξικής καταγωγής του. Ετσι, όπως έχουν σήμερα τα πράγματα στην Ελλάδα, το «ίσες ευκαιρίες για όλους» μόνον ως ευχή και μύθος υπάρχει. Διότι το στρεβλό ελληνικό, ευρω-τριτοκοσμικό, σύστημα ούτε πολλές ευκαιρίες προσφέρει ούτε πολύ περισσότερο ίσες και για όλους.

Σχόλια:

Όλα τα παραπάνω που έχεις καταγράψει αποδεικνύουν ότι και στον τομέα παιδία δεν υπάρχει πολιτική .
Και εννοώ πολιτική βούληση .
Στην αγροτιά ,περιβάλλον ,υγεία ενέργεια παντού το ίδιο .
Κυριαρχεί η κακοί διαχειριστική πολιτική του τζάμπα.

Απεστάλη από τον/την νικος στις November 04, 2007 at 10:18 PM EET #

Κατανοώ πλήρως την σκέψη σας για το "πολιτικό" σύστημα που κυριαρχεί στην Παιδεία και την ατολμία όλων. Βλέπετε το "καθεστώς" των εκπαιδευτικών είναι τόσο ισχυρό που πολύ δύσκολα θα επιτρέψει αλλαγές που θα το "ζορίσουν" εργασιακά.

Η κατάσταση της παρα-παιδείας βολεύει πάρα πολλούς. "Λύνει" κάπως το πρόβλημα της ανεργίας και από την άλλη βολεύει όλους τους εκπαιδευτικούς που δεν θέλουν να ιδρώσουν την φανέλα τους στο δημόσιο σχολείο, μιας και ξέρουν ότι ακουλουθεί και απογευματινός κύκλος...

ΥΓ. Το θέμα της γλώσσας είναι πονεμένη ιστορία. Ως γλωσσολόγος οφείλω να πω ότι τα βιβλία της γλώσσας όλων των βαθμίδων υστερούν σημαντικά, μιας δεν έχουν γραφεί από γλωσσολόγους, αλλά και τα μαθήματα για την ελληνική γλώσσα στα τμήματα των εκπαιδευτικών είναι πεπερασμένα και (ας μου επιτραπεί ο όρος) "αστεία".

Απεστάλη από τον/την Αθανάσιος Καρασίμος στις November 09, 2007 at 12:32 PM EET #

...«Ούτε οι καθηγητές ούτε πολύ περισσότερο οι μαθητές μπορούν να μάθουν κάτι, έτσι όπως είναι φτιαγμένα τα βιβλία. Προφανώς, οι άνθρωποι που τα γράφουν έχουν να έλθουν σε επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία στα σχολεία εδώ και δεκαετίες». Και βέβαια, το πρόβλημα δεν εντοπίστηκε μόνον στο γυμνάσιο, αλλά, σύμφωνα με τη δασκάλα που συγκάλεσε τη συνέλευση, αντίστοιχο παρατηρείται και στο δημοτικό...
--------------

Οι γνωστές δακρύβρεχτες ιστορίες για την εκπαίδευση στη χώρα μας και κυρίως τα γνωστά χιλιοειπωμένα και χιλιογραμμένα ... αδιέξοδα! Αδιέξοδα που θα διαιωνίζονται όσο το σχολείο συνεχίζει να λειτουργεί ως δημόσια υπηρεσία καλοβολεμένων (οι περισσότεροι αυτό επεδίωξαν) με "σίγουρο, σταθερό μισθό και ... ανθρώπινο ωράριο" εκπαιδευτικών!
Ίσως πρέπει να σκεφτούμε το πολύ απλό! Την ίδια στιγμή που οι περισσότεροι μαθητές νιώθουν απογοητευμένοι από το σχολείο, βρίσκουν πιο ουσιαστικά τα μαθήματα των φροντιστηρίων (ξένων γλωσσών, πληροφορικής, μέσης εκπαίδευσης...). Μήπως αυτό συμβαίνει επειδή οι εκπαιδευτικοί των φροντιστηρίων δέχτηκαν καλύτερη εκπαίδευση από το Πανεπιστήμιό τους; Μήπως η απογευματινή εργασία τους είναι πιο εύκολη από την πρωινή; Ας μη μας διαφεύγει ότι τα παιδιά μπαίνουν στις φροντιστηριακές αίθουσες, αφού ήδη έχουν παρακολουθήσει έξι ή εφτά ώρες στο σχολείο!
Τίποτε από αυτά δε συμβαίνει!
Απλώς οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί του δημόσιου σχολείου αγνοούν το ρόλο τους, αφού η είσοδός τους σ' αυτό ταυτίστηκε με τη μονιμότητα και όχι με τον πραγματικό σκοπό της συγκεκριμένης επαγγελματικής επιλογής.
Αντίθετα οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί των φροντιστηρίων γνωρίζουν ότι το επαγγελματικό και οικονομικό μέλλον τους συνδέεται άρρηκτα και εξαρτάται από την ποιότητα της δουλειάς τους.
Δε φταίνε, λοιπόν, ούτε τα βιβλία ούτε οι μισθοί των εκπαιδευτικών του δημόσιου σχολείου. Τουλάχιστον δε φταίνε κυρίως αυτά! Αρκετοί εκπαιδευτικοί στα φροντιστήρια πληρώνονται πολύ λιγότερο για πολύ μεγαλύτερο ωράριο και ένταση εργασίας!
Άλλωστε από τους εκπαιδευτικούς -κυρίως εκείνους του δημοτικού και του γυμνασίου- ζητάμε κάτι απλό: "να μάθουν στα παιδιά να διαβάζουν, να σκέφτονται, να αναζητούν πληροφορίες". Κι αυτό θα μπορούσαν να το κάνουν με μια κιμωλία κι έναν πίνακα, μπροστά σ' ένα Μίκυ Μάους ή ένα Αστερίξ, μπροστά στην οθόνη ενός υπολογιστή στην καλύτερη περίπτωση!
Και για να μη μακρυγορώ σε βαρετά θέματα των οποίων τη λύση γνωρίζουμε αλλά δεν εφαρμόζουμε, παραθέτω απόσπασμα από το κείμενο του Ουμπέρτο Έκο "Το πρόβλημα είναι ο καθηγητής", γιατί πιστεύω ότι τα λέει όλα!

..."Το ποιο θα είναι το κείμενο, δεν έχει σημασία. Θα μπορούσε να είναι και μια ολόκληρη σειρά από εικονογραφημένες περιπέτειες. Η διαφορά είναι αν καθηγητής θα είναι ο Roman Jakobson ή κάποιος ηλίθιος τεμπέλης. Ένας φοιτητής που έμαθε να διαβάζει το Μίκυ Μάους με καθηγητή τον Jakobson, θα είναι έτοιμος στη συνέχεια να διαβάσει και τη «Θεία Κωμωδία». Συνεπώς, το πρόβλημα δεν είναι το κείμενο αλλά ο καθηγητής".


Απεστάλη από τον/την 10.0.1.53 στις November 18, 2007 at 11:58 PM EET #

ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΑ ΕΛ.ΠΕ!!!

ΑΞΙOΤΙΜΟΙ κοι,

Με την παρούσα επιστολή θα ήθελα να σας ενημερώσω για την πρωτοφανή ενέργεια ενός πρωτοβάθμιου σωματείου μέλους της ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΗ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΧΗΜΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ του ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΩΝ.
Στη Σ.Σ.Ε του 2007 παραβαίνοντας και καταπατώντας την νομολογία αλλά και την Ε.Γ.Σ.Σ.Ε συμφώνησαν με την διοίκηση στη Σ.Σ.Ε. 2007 την εξής ρύθμιση :

• ΧΟΡΗΓΕΙΤΑΙ ΑΔΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΦΟΙΤΟΥΝ ΣΤΟ ΑΝΟΙΧΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΕΧΡΙ 15 ΗΜΕΡΕΣ ΕΚ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΟΙ 8 ΜΕ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΕΦΟΣΟΝ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΑΦΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΣΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΑΙ ΣΕ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΠΟΥ ΦΟΙΤΟΥΝ ΣΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ.

Σας παραθέτω δε και τη σχετική νομολογία για να διαπιστώσετε και εσείς το μέγεθος ….

ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Εγκύκλιος Β111795 27.6.97 ΟΑΕΔ " Παροχές πρόσθετης σπουδαστικής άδειας"
Αναφορικά με το ποιες από τις ημέρες της πρόσθετης άδειας του άρθρου 2 του Ν 1346/83 είναι αυτές για τις οποίες υποχρεούται ο ΟΑΕΔ σε καταβολή παροχών στον εργαζόμενο μαθητή, σπουδαστή, φοιτητή σας γνωρίζουμε ότι : Είναι δυνατή η καταβολή των παροχών και για τις τριάντα(30) εργάσιμες ημέρες, δηλαδή , πέραν των τακτικών ημερών των εξετάσεων και για τις ημέρες προετοιμασίας, εφόσον η προ των εξετάσεων άδεια απέχει λογικό χρόνο από αυτές. (ΔΕΝ Τόμος 54/1998 τεύχος 1283 σελ 182)
2) ΑΠΟΦΑΣΗ 33894/98 Υπ. Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων " συμπλήρωση της 31390/ 14.7.83 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κατά το μέρος που αφορά τη χορήγηση σπουδαστικής άδειας και στους μαθητές- σπουδαστές-φοιτητές που υπερβαίνουν το 28ο έτος της ηλικίας τους" (ΦΕΚ 1276Β 23/12/98). Συμπληρώνουμε την υπ΄αριθμ 31930/83(ΔΕΝ 1996 σελ 797)1 απόφαση μας ως εξής: α) Στους εργαζόμενους μαθητές-σπουδαστές- φοιτητές εκπαιδευτικών μονάδων οποιοδήποτε τύπου και οποιασδήποτε βαθμίδας του Δημοσίου ή μονάδων που εποπτεύονται με οποιονδήποτε τρόπο από αυτό………..που απέχουν από την εργασία τους για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις και δεν έχουν συμπληρώσει το 28ο έτος της ηλικίας τους χορηγείται πρόσθετη άδεια τριάντα (30) εργασίμων ημερών κατ΄ ανώτατο όριο το χρόνο ανεξάρτητα από τον χρόνο απασχόλησης τους.
β) Η ως άνω άδεια χορηγείται και στους εργαζόμενους μαθητές-σπουδαστές- φοιτητές που έχουν υπερβεί το 28ο έτος της ηλικίας τους αλλά μόνο για την προβλεπόμενη διάρκεια των σπουδών που κάθε φορά παρακολουθούν, προσηυξημένη κατά δύο (2) έτη ανεξάρτητα αν οι σπουδές διανύθηκαν συνεχώς ή διακεκομμένα.
ΕΓΣΣΕ 20002 Αδειες/16 Σπουδαστές-φοιτητές- μαθητές μισθωτοί και άδεια
Εκτός από την κανονική τους άδεια, οι εργαζόμενοι που είναι μαθητές-σπουδαστές- φοιτητές εκπαιδευτικών μονάδων οποιοδήποτε τύπου και οποιασδήποτε βαθμίδας του Δημοσίου ή μονάδων που εποπτεύονται με οποιονδήποτε τρόπο από αυτό , δικαιούνται να λάβουν από τον εργοδότη τους και πρόσθετη άδεια άνευ αποδοχών διάρκειας τριάντα (30) ημερών συνεχών ή διακεκομμένων κατ΄ έτος για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις ( αρθρο2 Ν1346/83, τροποποιήθηκε με την ΕΓΣΣΕ 2.4.96, εκυρώθη με το άρθρο 22 Ν2556/97 ΔΕΝ 1997 σελ 119- και εν συνεχεία ΕΓΣΣΕ 18.5.98 , ΔΕΝ 1998 σελ 666) .
Την άδεια δικαιούνται να λάβουν όλοι οι σπουδαστές-φοιτητές- μαθητές χωρίς όριο ηλικίας ( ΕΓΣΣΕ 18.5.98) και ανεξαρτήτως συμπληρώσεως έτους υπηρεσίας (ΔΕΝ 1997 σελ38 και 1999 σελ 242).


ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Στον Δημόσιο Τομέα η άδεια είναι δύο (2) μέρες για κάθε ημέρα εξετάσεων σύμφωνα με τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα.
Όπως διαπιστώνεται και εσείς πουθενά δεν αναφέρεται συνάφεια με την ειδικότητα του εργαζομένου στην εταιρεία ,ουσιαστικά δηλαδή μιλάμε για απαγόρευση γνώσης. Η ενέργεια τους αυτή παίρνει μεγαλύτερη βαρύτητα γιατί ήταν σε γνώση τους η νομολογία και παρότι είχαν ενημερωθεί ΑΥΤΟΙ ΠΑΡΑΒΙΑΣΑΝ :

• Την απόφαση του ΓΕΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ του 12/2006 ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΟΥΣΕ ΓΙΑ ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΝΟΨΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΣΕ.

• Την απόφαση ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ του 05/2007 ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΗΣ ΣΣΕ 2007 ΑΦΟΥ ΕΚΕΙ ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΤΗ ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΚΡΑΥΓΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΡΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝΟΥΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΟΥΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ.


Οι σωματειακές εκλογές που έγιναν πριν από μερικές μέρες δεν ευσταθούν ως δικαιολογία ότι δεν υπήρχε χρόνος (άλλωστε με πρακτικό συμφωνίας που υπογράφηκε κατά τη περίοδο των βουλευτικών εκλογών με ΟΡΙΑΚΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΣΤΟ Δ.Σ. ΧΑΡΙΣΑΝΕ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΙΧΕ ΕΠΙΔΙΚΑΣΕΙ)και επειδή οδεύουμε ολοταχώς για την καταγγελία της ΣΣΕ 2007 ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΑΥΤΗ Η ΠΑΡΑΝΟΜΗ-ΚΑΤΑΚΡΙΤΕΑ ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΟΥ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ ΟΛΟΥΣ ΟΣΟΥΣ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΠΕΤΥΧΕΙ ,ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΓΩΝΑ ΚΑΙ ΑΠΕΡΓΙΕΣ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΣΠΟΥΔΕΣ, ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ .



ΜΕΤΑ ΤΙΜΗΣ
Υ.Γ.
Συγχωρέστε μου την ανωνυμία η οποία γίνεται για προφανής λόγους προστασίας μου.

Απεστάλη από τον/την 10.0.1.53 στις December 04, 2007 at 07:59 PM EET #

Θα ήθελα μια επικοινωνία με τον αρμόδια για τα θέματα παιδείας που παραθέτετε στιν εφημερίδα, γιατί έχουμε πολύ σοβαρά θέματα που απασχολούν ολόκληρο το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και πρέπει να δώσουμε κι άλλη έκταση στο θέμα. Το θέμα ήδη δημοσιεύεται σχεδόν κάθε βδομάδα τόσο σε τοπικές εφημερίδες όσο και στην Ελευθυροτυπία. Θα ήθελα να επικοινωνίσετε μαζί μου.

Απεστάλη από τον/την foititis pamak στις December 07, 2007 at 09:16 PM EET #

Στην Ελλάδα η εκπαίδευση και η παιδεία έχει μείνει πίσω για δεκαετίες και βασικά η χώρα βυθίζεται όλο και περισσότερο σε τριτοκοσμικά επίπεδα.

Το πιο πιθανό είναι πως στο μέλλον θα μας ξεπεράσουν και οι "τριτοκοσμικοί".

Είναι η μόνη χώρα μάλλον στον κόσμο που απαγορεύει τα "Ιδιωτικά Πανεπιστήμια"...για λόγους ακατανόητους. Την στιγμή που υπάρχουν "χιλιάδες" ιδιωτικά ΙΕΚ κλπ.

Τα Ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια είναι παγκόσμιοι ουραγοί και κέντρα δημόσιας διαφθοράς και παρακμής.

Απορώ σε ποιές εταιρείες περιμένουν να δουλέψουν στο μέλλον οι αριστεροί απόφητοι των Ελληνικών "πανεπιστημίων", σε αυτές στην Βόρειο Κορέα και στο Αφγανιστάν???

Η παράνοια και η καθοδήγηση σε όλο της το μεγαλείο. Η εποχή της καμένης γενιάς...

Απεστάλη από τον/την Ν. Οικ στις February 03, 2008 at 11:49 PM EET #

Κύριε Αργυράκη,

Καλώς ή κακώς η Ρώμη δεν χτίστηκε σε μία μέρα

επίσης καλώς ή κακώς το βιβλίο, η "δουλειά" του μαθητή-φοιτητή για να αποδώσει θέλει 8/ώρο, όπως η δική σας η δουλειά, η δουλειά του πατέρα μου και της μητέρας μου, ευτυχώς λοιπόν η μόρφωση δεν είναι θέμα και προνόμιο καμίας ελίτ, αν θέλω να μάθω ανοίγω το βιβλίο μου και διαβάζω, κακά τα ψέματα.!

από εκεί και πέρα τα προβλήματα της ελληνικής εκπαίδευσης είναι μεγάλα και δύσκολα...και αν θέλετε την άποψή μου, ούτε σε 100 χρόνια δεν θα έχουμε σωστό εκπαιδευτικό σύστημα.

ΑΛΛΑ, μια γνωστική -κατά το κοινώς λεγόμενον- πέρασε από το υπουργείο παιδείας και αυτοί οι ψηφοφόροι δεν την επανεξέλεξαν βουλευτή. Ποιοι απαιτούν παιδεία? αυτοί που δεν έχουν κάνει τον κόπο να ανοίξουν βιβλίο τα τελευταία 10 χρόνια;

Προς Θεού... Κάθε πέμπτη απεργία αν θυμάστε πέρυσι, ποίοι? δηλαδή εγώ που διαφωνώ είμαι ηλίθιος?
Είμαι ηλίθιος που δεν θέλω να κλείνει η σχολή από συνδικαλιζόμενα απαίδευτα παιδιά? Είμαι ηλίθιος που λόγω του ασύλου δεν μπορούν να δράσουν οι υπηρεσίες ελέγχου εγκλημάτων και η αστυνομία και λόγω ενός "ασύλου" να κλέβουν οι διοικητικοί υπάλληλοι, να καταστρέφουν, να υπάρχουν αιώνιοι φοιτητές? και στην Πάντειο που είμαι από τους 19.000 φοιτητές οι 8.000 να είναι ενεργοί...δηλαδή που είναι το παράλογο στο ν+2? και να παίρνουν τα κονδύλια για 19000 φοιτητές. και λυπάμαι που το λέω η μειοψηφία έκανε ότι έκανε πέρυσι και χάθηκαν χιλιάδες ώρες και άνοιξαν ακόμα μία πληγή στην παιδεία.

Αλλά φταίει η Κουτσίκου για τα ρεμάλια που κυκλοφορούν λόγω της αναρχίας...φταίει η Κουτσίκου λες και έγραψε αυτή το Βιβλίο.. φταίει η Γιαννάκου για την ανυπαρξία συνείδησης και ευθύνης από τους καθηγητές? Δυστυχώς ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη, δυστυχώς εμείς διαμορφώνουμε την κοινωνία και τα κόμματα, και είμαστε άξιοι της μοίρας μας... και όποιος ξαναπεί για ευθύνες της πολιτείας να ανοίξει το δικό του κεφάλι και να αναλογιστεί πότε έκανε κάτι που βοήθησε την κοινωνία και ειδικά οι δημοσιογράφοι, οι πομποί!

Δηλαδή έλεος...
ελπίζω να εντοπίσουν οι αναγνώστες το νόημα και το ζητούμενο... όσα προβλήματα και να έχει η παιδεία και η κοινωνία δεν διορθώνονται με κριτική και την απαίτηση της στιγμιαίας μετάλλαξης... δυστυχώς κανένας μας δεν είναι θεός για να δώσει λύση με ένα άγγιγμα...η αλλαγή θέλει κόπο και τρόπο, και τα λόγια είναι πολλά και ανούσια για να προσφέρουν λύση, εμείς είμαστε φορείς της αλλαγής, από την μονάδα στην ομάδα...αλλιώς καμία κυβέρνηση και κανένα κόμμα δεν θα καταφέρει τίποτα και ποτέ.

Ένας ξενύχτης φοιτητής που ενοχλήθηκε υπερβολικά από αυτά που διάβασε και της αυθεντίες της κριτικής σε μια χώρα με άψογους πολίτες και το μόνο της πρόβλημα είναι οι κυβερνήσεις!

Απεστάλη από τον/την 10.0.1.53 στις February 13, 2008 at 07:12 AM EET #

Επιτελους και καποιος που εχει την τολμη να πει πραγματα που ολοι ξερουν και ΛΙΓΟΙ τολμουν να αναφερουν.
Συμφωνω με τον Ν. Οικ. ξενυχτη φοιτητη 1000/100.Στην Ελλαδα ΟΛΟΙ μπορουν να κρινουν και να κατακρινουν, να φερουν στην επιφανεια προβληματα,να τα αναλυουν, να εχουν λογο και να συζητουν τα θεματα μεχρι τα ξημερωματα, μεσω των εκπομπων που εχουν,να ξερουμε ακριβως ποιθα ειναι αυτα τα προβληματα ΑΛΛΑ να μην λυνομε ΚΑΝΕΝΑ.Μας φταιει οτι δεν δινονται λεφτα για την παιδεια!!!!Ποσες χιλιαδες ευρω δινονται για να επισκευασομε αυτα που οι ιδιοι εχομε ρημαξει;Αυτα θα μπορουσαν να δοθουν για αλλους λογους.Η αστυνομια δεν κανει το καθηκον της,αλλα αν καποιος αστυνομικος προστατευσει τη ζωη του που κινδυνευει, μπορει να βρεθει κατηγορουμενος!!!Ισως πρεπει να αποφασισομε τι θελομε και τι δεν θελομε και να γινομε υπευθυνοι της ζωης μας

Απεστάλη από τον/την Ελισαβετ Αλεξανδρατου στις March 02, 2008 at 07:31 AM EET #

Ο πατέρας μου (δάσκαλος) δίδασκε τα περισσότερα έτη σε μονοθέσια σχολεία, με ανύπαρκτο εξοπλισμό. Το μόνο πρόβλημα που δυσκολευότανε να λύσει, ήταν ότι τους μαθητές απασχολούσαν οι γονείς τους στα χωράφια ή στα ζώα. Η γνώση του έργου του ήταν η αιτία, που όταν το Ελληνικό δημόσιο τον απέλυσε (1975) το Γερμανικό τον προσέλαβε, να διδάσκει Ελληνικά στα Ελληνόπουλα και Ελληνικούς χορούς σε Έλληνες και Γερμανούς. Τότε συνήθιζε να λεει " οι Γερμανοί φταινε για τα κακά της Ελλάδας, εκτός από τη Γραμματική, το Συντακτικό και τα σχέδια κατασκευής δρόμων, μας κλέψανε και το εκπαιδευτικό σύστημα".

Απεστάλη από τον/την Παπαγεωργίου Νίκος στις March 12, 2008 at 01:31 PM EET #

http://politis-gr.blogspot.com

Απεστάλη από τον/την politis στις March 18, 2008 at 06:06 PM EET #

Τα βιβλία φταίνε, να τα κάψουμε. Αυτό λένε στην ουσία οι περισσότεροι δάσκαλοι. Έτσι είναι;
Μελετάω αναγκαστικά τα βιβλία της Τρίτης Δημοτικού επειδή έχω παιδί εκεί. Και τα μελετάω εγώ γιατί δεν το κάνουν οι δάσκαλοι. Λοιπόν τα βιβλία επι τέλους είναι εργαλεία και πολύ καλά μάλιστα, αλλά πρέπει να τα χρησιμοποιήσει ο δάσκαλος και όχι ο γονιός. Και όταν τους το λες με τρόπο, σου απαντάνε άκομψα: Εδώ είναι δημόσιο υπάρχουν και τα ιδιωτικά.
Καλά να πάθουμε.

Απεστάλη από τον/την Αρης στις May 08, 2008 at 11:27 AM EEST #

Δάσκαλοι με πτυχίο από τον UCK

Σκεφτείτε όλοι σας ότι ενώ το Ελληνικό κράτος θα έπρεπε να επιλέγει τους καλύτερους και σε αυτούς να εμπιστευτεί την εκπαίδευση των παιδιών έχει αρχίσει να το κάνει εν μέρει μόνο από τότε που καταργήθηκε η επετηρίδα.
Αποτέλεσμα της έλλειψης επιλογής είναι ότι έχουν γεμίσει τα σχολεία από αγράμματους που μαθαίνουν γράμματα στα παιδιά μας.
Ειδικά στα δημοτικά σχολεία ο αριθμός των δασκάλων που έχουν αγοράσει το πτυχίο τους από την πρώην Γιουγκουσλαβία είναι πολύ μεγάλος.
Κάποιος γνωστός μου που σπούδασε γυμναστική ακαδημία στην Γιουγκοσλαβία μου έλεγε ότι στην ακαδημία πήγαιναν οι πλέον ανίκανοι για οτιδήποτε άλλο και μάλιστα πολλοί από αυτούς δεν έμαθαν ουτε Γιουγκοσλάβικα.

Απεστάλη από τον/την Απόστολος στις May 23, 2008 at 04:26 PM EEST #

.
.
"Δημόσια και «δωρεάν» α-παιδεία"
ΜΟΝΟΝ ΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΣΙ.
.MONON HMEIΣ EXOMEN ΤΑΥΤΗΝ.
>>>>> Θ(ΕΜΑ), ΜΑΘΕ, ΜΕΘΑ,
>>>>> bqommata.blogspot.com
.
.
.

Απεστάλη από τον/την 'ΡΕΑ, ΠΥ'Ρ'ΡΑ, ΜΗΔΕΙΑ .ο.! στις May 26, 2008 at 02:25 PM EEST #

Στείλτε σχόλιο:
  • HTML Syntax: Επιτρέπεται

Ημερολόγιο

Feeds

Αναζήτηση

Links